יום שישי, 31 ביולי 2015

מי המטרה של מנוע החיפוש? ומה אני צריך לעשות בכדאי להתקדם לעמוד הראשון?


מי אני?
ראשית קצת רקע - 
שמי אלי, ואני מקדם אתרים
SEO מזה שנתיים בתחום.
אני בקיע בכל חומר קידום
SEO והבנת מנועי החיפוש.
בנוסף לתחום הקידום, אני מתכנת מערכות
WordPress
וטכנאי
PC מומחה – בעל תעודת Microsoft עם וותק בתחום מעל 3 שנים.
בנוסף, אני מנסה ללמוד כל דבר שקשור לאינטרנט ולטכנולוגיה.

אז בואו נתחיל..

אז מהו קידום אתרים?
ראשית, אסביר בקצרה מהו קידום אתרים ולמה הוא יכול לעזור לנו.
קידום אתרים כמשמעותו הוא קידום במנועי החיפוש ע"י מגוון פעולות שונות שמטרתם לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש.
ישנם המון שיטות לקידום, אבל בראש ובראשונה צריך להבין את הבסיס, במאמר זה לא אספר לכם את כל הבסיס כולו על רגל אחת, הרי זה תחום שמתעדכן מידי שנה כל הזמן, וממש מקצוע שלם ומעניין.
אבל בהמשך הפוסטים הבאים בבלוג אתן לכם שיטות ופעולות לשם קידום אתרכם.

מיהו מנוע החיפוש? מה המטרה שלו? ואילו שיטות אנחנו יכולים לבצע בכדאי לעזור לו להבין שהאתר שלנו איכותי?
ראשית, נצטרך להבין את מנוע החיפוש, לא חייב להבין את מנוע החיפוש של גוגל, או מנוע חיפוש אחר ספציפי, כל מנועי החיפוש יש להם מטרה אחת פשוטה.
אז מה המטרה של מנועה החיפוש? ומהם השיטות לקידום אתרים בטוח?
ובכן, שיטות קידום אתרים מאוד מורכבות ולפעמים לוקחות גם חודשים.
אספר לכם בפוסט הזה בקצרה מהם חלק מהשיטות שיקדמו את אתרכם לעבר העמוד הראשון.

שימו לב: חשוב לקרוא ולעבור היטב על הפרמטרים אשר ילמדו אותכם דבר או שנים על קידום אתרכם, ועל פרמטרים אשר תצטרכו ליישם בהמשך הדרך.
  • א' גולשים – מנוע החיפוש רוצה שהגולשים יבינו שיש כאן מנוע חיפוש בעל ערך.ולכן, כשגולש נכנס למנוע החיפוש ומקליד את הביטוי שהוא רוצה לחפש, מנוע החיפוש מציג עבורו את התוצאות שהוא חושב שהכי רלוונטיות יהיו עבורו.עם אתר מסוים מופיע בעמוד הראשון והגולש נכנס אליו, ולאחר מס' שניות יוצא, מנוע החיפוש מבין שהאתר הזה שהגולש נכנס אליו הוא אתר לא רלוונטי עבור הגולש. ובכך מנוע החיפוש צריך להיות יצירתי יותר ואפקטיבי, ולכן הוא נוקט בהרבה פרמטרים באלגוריתם שלו.הרי כולנו יודעים שיש למנוע החיפוש סוג של אינטרס "לרצות את הגולש" מזאת אומרת לרצות? שהגולש רושם את הביטוי ונכנס לאתר מסוים מנוע החיפוש משתדל מאוד שאותו אתר שנחשף לגולש יהיה רלוונטי ובעל ערך גבוהה לגולש.
  • ב' דקות – ברגע שהגולש רם ביטוי מסוים ונכנס לאתר, מאותו הרגע מנוע החיפוש מודד את הזמן שהגולש נשאר באתר, מה הוא עושה באתר, אולי הוא מבקר בעוד דפים, ובכך מנוע החיפוש השיג את שלו, ואפילו ידרג את האתר הרלוונטי בתוצאות החיפוש.
  • ג' תוכן – מנוע החיפוש יכול לדעת עם האתר שהגולש נכנס אליו הוא אכן רלוונטי, הוא פשוט יודע זאת, אבל בכל זאת נוקט אמצעי זהירות ולכן מוציא חוקים שבעלי האתרים צריכים לעמוד בחוקים של מנוע החיפוש, הרי לכל עסק יש חוקים ותקנון, אותו דבר. אתה רוצה להיות במנוע חיפוש הזה? תקפיד לעמוד בחוקים שלו. ולכן מנוע החיפוש אומר כך "בעל אתר? אני לא לוקח יותר סיכונים או תקוות שאתרך יהיה רלוונטי לגולש שלי, אני רוצה שהגולש נכנס אליך לאתר שבאתרך יהיה תוכן איכות ומקורי, אשר יעניין את הלקוח ויתן ערך ללקוח"
  • ד' מהירות האתר – כשגולש נכנס לאתרך דרך מנוע החיפוש, גם פה מנוע החיפוש בודק את פרמטר "זמן הטעינה" כאשר כמה זמן לוקח לאתר להיות מוצג לפני הגולש. פרמטר זה גם מאוד חשוב, כי הרי עם אתר הוא איטי, הגולש יכנס לאתר ולא ימתין עד לסיום הטעינה, פשוט יעזוב את האתר. ובכך מנוע החיפוש לא יקבל את "מה שהוא רוצה" וייתכן שמנוע החיפוש יפגע בדרוג של אותו אתר.

  • ה' מקורות תנועה – מנוע החיפוש שם דגש גם כאן, עם אתר מסוים מקבל כניסות ותנועה אפילו קטנה מאתר סמכותי, או אתר בעל דירוג גבוהה מאוד וערך יקר אצל מנוע החיפוש, האתר המסוים הזה יקבל דחיפה גדולה בדירוג שלו ממנוע החיפוש. ומעבר לכך כניסות רבות ושונות דרך אתרים איכותיים ורשתות חברתיות, ביחד זה פשוט תכנית שיווקית לקידום הדירוג של האתר.
  • ו' קישורים – קישורים הפכו בעבר להיות פרמטר משמעותי, אבל כיום אולי פחות אבל גם זה אחד הפרמטרים הכי חזקים שיש כיום בתחום קידום אתרים. ולכן מומלץ להביא כמה שיותר קישורים, אבל לא קישורי זבל או ספאם, קישורים איכותיים כמה שיותר, זה גם לא פעולה קלה, אבל מה לעשות העולם שלנו הוא לא ממש קל. ולכן צריך לעבוד קשה עבור זה. והכי מומלץ להביא קישורים מאותו התחום של האתר שלך. לא כל קישור מתקבל בברכה, קישור בעל דירוג טוב, ובעל רלוונטיות יתקבל באהבה.

כעיקרון, אלו שיטות אשר כמעט בוודאות יבטיחו לכם את העמוד הראשון בפחות מחצי שנה, ואולי תוך חודש או 3 חודשים, הכל תלוי באתר עצמו, ובשיטות הקידום שנעשה עבורו.

בהצלחה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה