יום חמישי, 22 ביוני 2017

מהם התנאים לבחירת שרת לאיחסון אתרים?

רוצים להקים אתר?
אז
 
לפני שאנו רצים להקים אתר עלינו לבחור את שרת איחסון אתרים לאירוח האתר שלנו.


אז מהם התנאים לבחירת שרת איחסון אתרים ומדוע זה חשוב כל כך?
בשנים האחרונות מנועי החיפוש וגוגל בראשם מיחסים חשיבות רבה למהירות טעינת הדף. בתחום הפרסום בגוגל, בעלי אתרים רבים מדווחים על ירידה בציון האיכות בשל איטיות השרת. דבר המשפיע ישירות על עלויות הפרסום. הרעיון העומד אחרי הדרישה למהירות טעינת דף סבירה,הנה לשפר את חווית הגלישה של הגולשים המשתמשים במנוע החיפוש.
זמן טעינת דף הנו בסדר גודל של עד 6 שניות. מעבר לזמן זה עלינו לחשוד שהשרת שלנו אטי ועלינו לשפר את המהירות ע"י רכישת שרת איחסון אתרים מהיר יותר ושימוש בטכניקות נוספות כגון שימוש במטמון.
בנוסף למהירות השרת ואמינותו שהנם חשובים למיקום אתרינו במנוע החיפוש, עלינו לבדוק שהשרת תומך במסדי נתונים וכמו כן כדאי לוודא שתהיה לנו את האופציה לגבות את האתר ומסדי הנתונים בצורה קלה ונוחה.

בנוסף כדאי לבדוק האם השרת מוגן ע"י אנטי וירוס וחומת אש, על מנת שגורמים זדוניים לא יפרצו לאתרנו.
יש שלושה רמות ושרתים לבחירה:
  • אחסון שיתופי על גבי שרת איחסון - אחסון מספר רב של אתרים על גבי שרת אחד. החיסרון בשיטת אחסון זאת הוא שבשעת עומס תתכן אטיות של השרת ובשל כל האתר שלנו יושפע באופן ישיר.
  • שרת איחסון אתרים יעודי \ VPS וירטואלי - שרת זה הנו נגזרת של שרת יעודי- בעצם מתבצעת חלוקת משאבים של השרת היעודי שהינו רב מעבדים וזיכרונות למספר שרתים וירטואליים. לכל שרת וירטואלי מובטחים משאבי מעבד ,משאבי זיכרון ומשאבי דיסק קשיח. כך כל יחידת שרת וירטואלי הנה אוטונומית ואינה מושפעת מיחידה אוטנומית אחרת.
  • שרת יעודי - זוהי האופציה היקרה ביותר בה יש שרת שלם לצורכי אחסון. הייתי בוחר באופציה זאת אך ורק אם דרוש שרת לעסק לטובת צרכים נוספים כגון גיבוי מסמכים וגיבוי רשתי.



האם מיקום השרת חשוב?
התשובה היא כן, שרת הממוקם בארץ הנו מהיר משרתים היושבים בחול. ומלבד זאת יהיה יותר הגיוני שהשרת שלנו ישב במדינה אשר אנו פונים לקהלה.
לסיכום
אני ממליץ בחום לבחור את האופציה של שרת וירטואלי שאינה היקרה ביותר ומאפשרת גישה מהירה לאתר ומהירות טעינת דף מהירה. כמו כן קיימת האופציה לגיבוי וניהול האתר מרחוק ע"י שימוש בדפדפן וכלי ניהול חינמיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה